Comparator tarife energie electrica si gaze naturale

Procesul de schimbare a furnizorului

Cel puțin o dată te-ai confruntat cu gândul de a schimba furnizorul de energie electrică sau gaze naturale după ce ai văzut factura curentă. Procesul este greu la prima vedere, având în vedere că necesită timp îndelungat de informare asupra ofertelor disponibile pe piață.

Dintr-o altă perspectivă, procesul de schimbare a furnizorului de energie sau gaze este mult mai simplu și deloc obositor, necesitând doar câteva minute și o conexiune la internet.

EconomieLaEnergie Îți pune la dispoziție un ghid informativ complex cu scopul de a te ajuta să iei decizii informate, care să te ajute să economisești timp, nervi și bani.

Am voie să schimb furnizorul actual?

Conform informațiilor oficiale oferite de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), de la 1 ianuarie 2021 fiecare consumator casnic are libertatea de schimbare a furnizorului de energie electrică sau poate rămâne în continuare în serviciul universal.

  • fiecare consumator poate identifica o ofertă de furnizare în regim concurențial care corespunde cel mai bine nevoilor lui și poate încheia un contract de furnizare a energiei electrice sau gaze naturale în regim concurențial
  • fiecare consumator poate beneficia în continuare de serviciu universal, rămânând la furnizorul de ultimă instanță cu care are încheiat un contract, la prețul din oferta de serviciu universal a acestuia 

1. Modalitățile de schimbare a furnizorului

Din perspectiva consumatorului casnic, există 3 moduri prin care se poate realiza procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică sau gaze naturale. Indiferent de alegerea pe care o faci, trebuie să știi că în fiecare situație, procesul de schimbare este liber și gratuit!

➜ Apelezi furnizorul actual și ceri ofertele pe care acesta le are pe piața liberă

În prima fază, dacă ești mulțumit de serviciile furnizorului actual de servicii, prima variantă poate fi să apelezi numărul de contact de pe factură emisă de furnizor și să le prezinți cererea ta de a primi o altă ofertă de pe piața liberă.

În urma apelului tău, furnizorul este obligat să-ți prezinte ofertele pe care le are pe piața liberă și toate caracteristicile acesteia: preț pe KWh, termen de valabilitate al ofertei, durata contractului și alte aspecte importante pe care vrei să le cunoști.

Prea obositor sau complicat să suni direct la furnizori?

➜ Verifici website-urile sau suni la alți furnizori

O altă variantă pe care orice consumator casnic o are la dispoziție pentru a schimba furnizorul de energie electrică sau gaze naturale este să apeleze la ceilalți furnizori pentru a afla mai multe despre ofertele pe care aceștia le oferă pe piața liberă.

De asemenea, acest proces de informare se poate face și online, accesând website-urile furnizorilor, în care puteți găsi detalii despre serviciile și ofertele pe care aceștia le pun la dispoziția dvs.

Acest proces de a intra în contact cu furnizorii de pe piața liberalizată poate deveni anevoios și frustrant, având în vedere că media de așteptare pentru a intra în contact cu un reprezentant de la relații cu clienții (cel puțin la furnizorii cu cele mai bune oferte) este de aproximativ 45 minute.

N-ai timp sau răbdare să cauți ofertele altor furnizorilor?

➜ Folosești un comparator de oferte disponibil online

ANRE îți pune la dispoziție un comparator de oferte prin care ai posibilitatea de a găsi toate ofertele de energie electrică și gaze naturale disponibile pe piața liberalizată.

Tot ce trebuie să faci este să introduci o serie de date de consum, județ, tipul serviciului, perioadă de contractare, și alți câțiva parametrii care te vor ajuta să primești ofertele potrivite. Comparatorul ANRE este disponibil pe site-ul oficial ANRE și poate fi utilizat gratuit de către toți consumatorii de energie electrică și gaze naturale.

Totuși, interfața comparatorului ANRE nu este cea mai prietenoasă, astfel că mulți utilizatori renunță și aleg să folosească un alt comparator comercial mai simplu și ușor de folosit! După un studiu intern EconomieLaEnergie, 7 consumatori de energie din 10 aleg să folosească comparatorul nostru datorită experienței plăcute și ușor de înțeles în interacțiunea cu acesta.

2. Procedura de schimbare a furnizorului

În această secțiune răspundem la cele mai frecvente întrebări cu privire la procedura de schimbare a furnizorului. Parcurgând această secțiune în întregime, vei avea răspuns la toate întrebările pe care le-ai putea întâmpina în demersul de schimbare a furnizorului.

Trebuie să anunț furnizorul actual atunci când vreau să fac contract cu un alt furnizor de energie?

Nu trebuie să anunți furnizorul actual dacă te hotărăști să mergi în altă parte. Tot ce trebuie să faci este să intri în legătură cu noul furnizor și să anunți un reprezentant de la relațiile cu clienții că îți dorești să devii clientul lor. După acest pas, reprezentatul companiei îți va cere câteva informații și documente pentru a putea întocmi contractul. După ce ai trimis documentele, acesta are la dispoziție aproximativ 5 zile de a reveni cu confirmarea schimbării.

Din momentul în care ai semnat contractul cu noul furnizor, acesta va emite o notificare de încetare a contractului către fostul tău furnizor. În termen de aproximativ 21 de zile, vei fi înregistrat la noul furnizor, iar următoarea factură de energie va fi trecută în contul noului furnizor.

Este gratuit să schimb furnizorul?

Schimbarea furnizorului de energie este complet gratuită și se poate face în orice moment. Aceasta este principala caracteristică a liberalizării pieței de energie. Totuși, există anumite situații în care furnizorul la care vrei să renunți poate percepe anumite comisione de reziliere (acestea sunt specificate în contract).

Cât durează să schimb furnizorul?

De-ndată ce ți-ai declarat intenția de a întocmi un contract de energie cu alt furnizor, acesta este obligat să răspundă în decurs de maxim 5 de zile de la data notificării. Ulterior, procesul de contractare poate dura până la maxim 21 de zile.

Voi fi deconectat de la rețea dacă schimb furnizorul?

Procesul de schimbare a furnizorul nu presupune deconectarea de la rețea. Veți beneficia de energie (curent sau gaz) în continuare, chiar dacă ați ales să schimbați furnizorul actual.

La ce trebuie să fiu atent atunci când vreau să schimb furnizorul?

Înainte de a accesa o ofertă de energie electrică de pe piața concurențială, ar trebui să ai în vedere câteva aspecte importante pentru a fi sigur de alegerea pe care o faci.

Fie că ești consumator casnic sau consumator industrial/ comercial, trebuie să te asiguri că contractul furnizorului cuprinde câteva caracteristici obligatorii emise de reglementator:

  • durata contractului 
  • condiții de prelungire și condiții de reziliere 
  • tariful aplicat (calculat cu TVA și împreună cu toate taxele) 
  • termenul de citire a contorului
  • perioada de facturare si condițiile de plată 
  • modalități multiple de achitare a facturilor (la domiciliul consumatorului – în cazul unor consumatori casnici – de către cititori-încasatori, la casieria furnizorului, prin banca sau la oficiile poștale) 
  • compensații pentru abaterea tensiunii față de valoarea nominală
  • obligația furnizorului de a informa consumatorul despre întreruperile programate
Am găsit o ofertă mai bună de energie. Cum îmi schimb contractul?

Dacă oferta pe care ai găsit-o acum este la un furnizor care îți permite contractarea online, poți trece toate datele tale și poți încărca documentele necesare întocmirii contractului direct în platforma lor online.

După ce ai încărcat toate datele și documentele, se va genera un contract pe care îl vei semna digital și va fi înregistrat în baza de date a furnizorului. În cazul în care furnizorul nu deține o platformă de contractare online, va trebui să suni la numărul de call-center al furnizorului, urmând să fii preluat de un asistent care te va ajuta să întocmești contractul cu noul furnizor.

Care sunt documentele de care am nevoie atunci când vreau să-mi schimb furnizorul?

În momentul în care îți schimbi furnizorul de energie și ajungi în etapa de întocmire a contractului, trebuie să ai la dispoziție următoarele documente: 

  • copie după buletin 
  • ultimele facturi de energie (gaz sau energie electrică) 
  • dovada deținerii locului de consum (sau o declarație pe propria răspundere pe care o veți primi de la furnizor)

3. Furnizori

Această secțiune are scopul de a informa consumatorii casnici despre ce înseamnă un furnizor și care sunt activitățile acestuia în relația cu consumatorul.

Ce este un furnizor de ultimă instanță?

Furnizorul de ultimă instanță este acel furnizor care se alocă unui consumator pentru a furniza energie electrică sau gaze naturale, în cazul în care furnizorul acestuia iese de pe piață, dă faliment sau i se retrage licența de furnizare.

Totodată, în cazul în care, la expirarea contractului cu furnizorul actual, consumatorul nu alege o altă ofertă și nici nu alege să schimbe furnizorul, acestuia îi va fi alocat un furnizor de ultimă instanță din furnizorii de ultimă instanță de pe piața din România.

Care sunt furnizorii de ultimă instanță?

Există mai mulți furnizori de ultimă instanță în România. Aceștia sunt ELECTRICA FURNIZARE, PREMIER ENERGY, TINMAR ENERGY, ENGIE România, E.ON Energie România și OMV Petrom.

Acești furnizori de ultimă instanță au fost numiți prin ordin ANRE, iar scopul acestei decizii este de a nu lăsa consumatorii care nu aleg o ofertă de pe piața concurențială fără energie. Tariful impus de către furnizorii de ultimă instanță este tarif reglementat de ANRE.

4. Oferte și tarife

Această secțiune îți va prezenta cele mai importante aspecte pe care trebuie să le avem în vedere atunci când vedem o ofertă sau atunci când contractăm o ofertă a unui furnizor de energie din piața concurențială. De asemenea, am pregătit cele mai relevante informații despre tarifele pe care le regăsim pe factură.

Ce este un serviciu universal?

Conform legislației în vigoare, serviciul universal este serviciul de furnizare a energiei electrice garantat clienților casnici, la un nivel de calitate bine definit și la prețuri competitive, transparente, ușor comparabile și nediscriminatorii.

Cum știu dacă sunt client de serviciu universal?

Pentru a afla dacă ești client de serviciu universal trebuie să te uiți pe factura de energie (gaz sau energie electrică), de regulă afișat în partea de sus. Factura unui client de serviciu universal trebuie să menționeze “serviciu universal”, de regulă afișat în partea de sus a facturii. În caz contrat, factura trebuie să afișeze textul “factură piață concurențială”.

De ce ar trebui să mă gândesc să schimb oferta de serviciu universal?

Ar trebui să iei în considerare mutarea către o ofertă din piața concurențială deoarece serviciul universal are preț reglementat de către ANRE, în comparație cu ofertele din piața concurențială care pot fi mai avantajoase. Totodată, serviciul universal are momentan scop de tranziție, urmând cel mai probabil să fie scos până la finalul anului 2022.

Ce înseamnă tariful reglementat?

Tarif pentru energia electrică activă, aprobat de ANRE și aplicat de către furnizorii de ultimă instanță clienților casnici.

Ce înseamnă plafonarea?

Plafonarea presupune stabilirea unui preț final facturat de către furnizorii de energie care nu poate depăși valorile stabilite prin OUG. 

Pentru consumul realizat în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, prețul final facturat de către furnizorii de energie electrică/operatorii de distribuție de energie electrică care asigură revânzarea energiei electrice este: 

  • maximum 0,68 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul clienților casnici al căror consum mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este mai mic sau egal cu 100 KWh 
  • maximum 0,8 lei/kWh, cu TVA inclus, în cazul clienților casnici al căror consum mediu lunar realizat la locul de consum în anul 2021 este cuprins între 100 kWh și 300 KWh inclusiv
  • maximum 1 leu/kWh, cu TVA inclus, în cazul clienților non-casnici

Pentru consumul realizat în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2023, prețul final facturat de către furnizorii de gaze naturale este:

  • în cazul clienților casnici plafonarea este de  0,31 lei/kWh, cu TVA inclus, indiferent de consum
  • în cazul clienților non-casnici plafonarea este de maximum 0,37 lei/kWh, cu TVA inclus, dacă consumul de gaze naturale realizat în anul 2021 la locul de consum este de cel mult 50.000 MWh
Ce înseamnă compensarea?

Compensarea reprezintă o sumă de bani stabilită prin OUG prin care statul contribuie cu o sumă unitară în sprijinul consumatorilor casnici (maxim 40% din valoarea facturii de gaze, respectiv maxim 0,291 lei/ kWh din valoarea facturii de energie electrică).

Ce este regularizarea?

Regularizarea este procesul pe care distribuitorul de energie îl face o dată la 3 uni (în cele mai multe cazuri) în baza în baza indexului citit de către operatorul sistemului de distribuţie. Regularizarea apare, de regulă, din trei în trei luni pe factura de energie și reprezintă diferenţa dintre consumul real înregistrat în perioada de regularizare menţionată pe factură si consumul estimat şi facturat, în cele două luni de dinaintea regularizării.

Ce înseamnă preț variabil?

Dacă oferta pe care o alegi include preț variabil, asta înseamnă că furnizorul poate modifica prețului energiei furnizate. Acest lucru se poate întâmpla doar în cazul în care furnizorul va trimite o notificare în prelabil, cu minim 30 de zile înainate de a face această schimbare de preț. Astfel, dvs. veți avea timp să vă decideți dacă continuați să fiți client al actualului furnizor și după schimbarea de preț. Modificările de preț pot fi atât pozitive, cât și negative.

Ce înseamnă preț fix?

Prețul fix este prețul impus de furnizor pentru energie, care nu se poate modifica pe durata contractului încheiat cu acesta. Singurele modificări de preț care se pot aplica la prețul fix sunt modificări de tarife (accize, transport, TVA), care nu depind de în mod direct de furnizor.

Ce înseamnă comision/ taxă de reziliere?

Începând cu anul 2022, furnizorii pot include în contract o taxă/ comision de reziliere, care se va aplica în cazul în care hotărâți să încheiați contractul înainte de termenul de finalizare stabilit la momentul întocmirii contractului.

Ce presupune abonamentul inclus în oferta furnizorului?

Unele oferte includ un abonament care presupune plata unei sume de bani fixe (ex 0,5 lei/ zi), care se plătește zilnic, indiferent de consum. În general, ofertele care includ abonament beneficiază de un preț pe kWh mai mic, în comparație cu ofertele care nu includ abonament.

În cazul în care ați găsit o ofertă avantajoasă care conține acest tip de abonament, vă recomandăm să comparați prețul total pe care îl veți plăti în final cu prețul total al unei oferte care nu include abonament. 

Ofertele care conțin abonament sunt avantajoase în cazul în care consumul dvs. este mare (de exemplu atunci când folosiți o centrală cu energie electrică sau alți consumatori mari).

5. Bune practici în schimbarea furnizorului

Îți punem la dispoziție câteva bune practici în relația cu furnizorul de energie pentru a te asigura că procedezi corect în ceea ce privește atribuțiile tale, în calitate de consumator.

De ce trebuie să trimitem indexul către furnizorul de energie?

Trimiteți indexul de pe contor către furnizorul dvs. în fiecare lună pentru a vă asigura că prețul facturii emise reflectă consumul real. Atunci când trimitem indexul către furnizor în fiecare lună, atunci când distribuitorul face regularizarea, facturile noastre nu vor avea costuri în plus.

Dacă nu trimitem indexul în fiecare lună, atunci facturile lunare se vor emite pe baza unui consum estimat. La o perioadă de timp, un operator de distribuție vine și citește contorul de unde va prelua consumul real, iar dacă acesta este mai mare decât ce s-a estimat pe facturile precedente, factura cu regularizarea va include costuri în plus (chiar și de sute de lei).

Pentru a trimite indexul de pe contor, puteți apela gratuit robotul telefonic pe care îl găsiți pe ultima factură de gaz sau energie electrică sub forma unui număr de telefon.

Pentru a trimite indexul înregistrat pe contor către furnizor, va trebui să apelați numărul expus pe factură la secțiunea “trimite indexul”, situat în partea de jos a facturii. Atenție, puteți trimite indexul de energie doar în perioadele de timp stabilite de către furnizor.

De asemenea, indexul de pe contorul de energie electrică sau gaz se poate trimite și online, direct pe website-urile furnizorilor de energie.

Ce se întâmplă dacă nu am trimis indexul?

În cazul în care ați uitat să trimiteți indexul, veți primi următoarea factură pe baza unui consum estimat de către furnizor (care poate să nu fie neapărat cel corect). Atunci când trimiteți indexul de energie electrică și gaze naturale în fiecare lună, facturile emise nu vor conține costuri suplimentare, de multe ori percepute cu rea intenție de către clientul final.

Cum pot afla dacă prețul de pe factura mea este corect?

Mulți consumatori casnici sunt induși în eroare de prețul de pe factura de energie (curent sau gaz) deoarece prețul pe 1 kWh de energie activă (asa cum apare el in factură) nu este calculat împreună cu toate celelalte tarife. Spre exemplu, dacă prețul pe 1  kWh de energie activă din factură este 0,27 lei, acolo trebuie să mai adăugati și celelalte elemente:

  • Gaz – la prețul/ kWh se adaugă: tarif transport, tarif distribuție TVA (dacă este cazul). 
  • Energie electrică – la prețul/ kWh se adaugă: tarif TL/ TG, tarif sistem, tarif cogenerare, tarif distribuție, certificate verzi, accize, TVA, abonamente (dacă este cazul).

Astfel, dacă nu veți aduna toate aceste costuri de pe factură, veți avea impresia că furnizorul de energie vă păcălește.

Cum transform metrii cubi (mc) în kWh?

Cea mai simplă metodă de a transforma metrii cubi (mc) în kWh este de a înmulți consumul în metrii cubi cu 10 (pentru a afla cu aproximație consumul). Spre exemplu, un consum de 130 de metrii cubi înseamnă 1300 de kWh (130mc x 10).

Cât de des ar trebui să-mi schimb furnizorul?

Răspunsul corect la această întrebare este simplu: ar trebui să schimbi furnizorul oricând este nevoie:

  • ai găsit o ofertă cu un preț mai mic
  • ai probleme cu furnizorul actual
  • s-au schimbat nevoile tale și nu se mai potrivește oferta curentă

6. Motive de schimbare a furnizorului de energie

Am analizat atenți situațiile cu care se confruntă cei mai mulți dintre utilizatorii platformei noastre și am identificat mai multe probleme recurente, care au condus în cele din urmă la schimbarea contractului de energie.

➜ Furnizorul a emis în repetate rânduri facturi cu prețuri mari datorate unui consum nejustificat

Dacă te afli în situația în care furnizorul tău de energie a emis multiple facturi cu prețuri mai mari decât prețurile pe care le plăteai în mod normal, este posibil ca acest motiv să fie datorat consumului înregistrat în mod eronat.

Această situație poate fi datorată unor erori generate de contorul de energie sau poate fi un motiv datorat faptului că estimarea lunară făcută de furnizor nu reflectă consumul real pe care l-a înregistrat casa ta.

Ai sunat furnizorul și nu ai primit o explicație clară pentru aceste modificări de preț în factura emisă? Acesta ar putea fi un moment bun de a schimba serviciul de furnizare cu o ofertă a unui alt furnizor din piață.

Dacă nu dorești să faci schimbarea către un alt furnizor, soluția pe care ți-o recomandăm este să trimiți indexul din contorul de energie (curent și gaz) în fiecare lună către furnizor. Acest lucru va clarifica situația, deoarece furnizorul va emite următoarele facturi pe baza consumului real și nu va mai estima consumul pe factură.

➜ Contractul urmează să expire iar ofertele prezentate de furnizor includ prețuri mari

Dacă ai primit o notificare de la furnizorul actual prin care ești informat că oferta curentă urmează să expire, iar oferta propusă are un preț mare și nu vrei să îl accepți, acesta este un moment bun în care ar trebui să cauți un alt furnizor din piața concurențială cu o ofertă mai bună.

Notificarea furnizorului cu privire la modificarea prețului poate arăta astfel:

“Stimate client,

Având în vedere că actuala oferta de furnizare a energiei electrice în regim de Serviciu Universal din contractul dumneavoastră expiră la data de 31.12.2021, prin prezenta, vă transmitem noua ofertă de furnizare a energiei electrice în regim de Serviciu Universal, care intră în vigoare de începând cu data de 1.03.2022 și este valabilă până la data de 31.03.2022. Prețul din ofertă este evidențiat în […]”

➜ Furnizorul este foarte greu de contactat – durata de așteptare este foarte mare în call-center

Există multe situații în care consumatorii casnici au întrebări, frustrări legate de furnizarea de energie, astfel că încearcă să contacteze departamentul de relații cu clienții al furnizorului de energie.

Datorită volumului mare de solicitări de acest gen, precum și datorită resursei restrânse de personal în relații cu clienții, durata medie de așteptare depășește chiar și 45 de minute.

În acest caz, având în vedere situațiile cu probleme recurente și serviciile slabe de suport din partea furnizorului, acesta este un moment oportun de schimbare a furnizorului.

➜ Ai găsit oferte cu beneficii avantajoase (centrală, aer condiționat – fără dobândă etc)

Există diverse oferte în piața concurențială, care apar în diverse momente. Acestea includ și alte beneficii pe lângă serviciul standard de furnizare. Printre aceste beneficii, putem regăsi pachete care conțin diverse produse pentru casă, cum ar fi: centrale termice, aparate de aer condiționat și altele.

Aceste oferte sunt atrăgătoare, în special datorită beneficiilor pe care le oferă: plata în rate inclusă în factura de energie, 0 dobândă etc.

Dacă ești interesat de achiziția unor astfel de aparate consumatoare de energie, poate acesta ar fi momentul perfect pentru a alege un pachet de servicii de furnizare de la un furnizor din piața concurențială.

➜ Ai o ofertă cu preț variabil care a depășit cel mai mic preț fix din piață

Mulți dintre utilizatorii platformei EconomieLaEnergie aleg oferte cu preț variabil (preț care poate fi modificat de către furnizor de la o lună la alta – cu condiția unei notificări de modificare a prețului înainte cu 30 de zile).

Motivul alegerii unei oferte cu preț variabil este reprezentat de faptul că astfel de oferte oferă prețuri mai mici decât ofertele cu preț fix, totuși cu un risc de modificare a prețului pe durata contractului.

Dacă te afli în situația în care primești notificarea cu modificarea prețului, îți recomandăm să folosești comparatorul nostru pentru a vedea dacă există oferte mai bune pe piață, în special acele oferte cu preț fix.

Dacă această situație se aplică în cazul tău, acesta ar fi momentul ideal pentru a face schimbarea către alt furnizor cu o ofertă mai bună.

➜ Urmează creșteri de prețuri la energie la nivel global

Piața energetică internațională este volatilă și se află pe o pantă descendentă în momentul de față. Conflictele politice, creșterea prețurilor prezintă influențe importante de modificări de preț în industria energetică. Un exemplu relevant poate fi creșterea prețului pe bursa internațională – de unde anumiți furnizori cumpără energia.

Îți recomandăm să urmărești îndeaproape piața energetică, iar dacă surse de încredere mass-media anunță că urmează creșteri de prețuri la energie, îți recomandăm să cauți ofertele disponibile în piață. Aceste momente sunt importante, astfel că este recomandat să te orientezi către alegerea unui contract pe o perioadă mai lungă, la preț avantajos, pentru a evita riscul plății unui preț foarte mare pe energie în momentul expirării contractului actual.

➜ Ești client de serviciu universal

Pentru a afla dacă ești client de serviciu universal trebuie să te uiți pe factura de energie (gaz sau energie electrică) deoarece acest lucru este, de regulă, afișat în partea de sus a facturii. În caz contrat, factura trebuie să afișeze textul “factură piață concurențială”.

Dacă ești client de serviciu universal, ar trebui să iei în considerare mutarea către o ofertă din piața concurențială deoarece serviciul universal are preț reglementat de către ANRE, în comparație cu ofertele din piața concurențială care pot fi mai avantajoase. Totodată, serviciul universal are momentan scop de tranziție, urmând cel mai probabil să fie scos până la finalul anului 2022.

Din experiența noastră cu peste 300 000 de consumatori casnici care au accesat comparatorul EconomieLaEnergie în ultimele 6 luni, fiecare utilizator al comparatorului a economisit: 

EconomieLaEnergie este cel mai mare comparator comercial din România (100% gratuit)

Comparatorul nostru de oferte la energie electrică și gaze naturale este conceput pentru a economisi banii și timpul consumatorilor în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică.

De ce aleg peste 60 000 de consumatori să folosească EconomieLaEnergie în fiecare lună?

Comparatorul Economie La Energie a fost creat cu ajutorul specialiștilor din domeniul energiei electrice, care împreună cu echipa de dezvoltare au pus în mișcare un mecanism inteligent, 100% gratuit, care oferă soluții inteligente de comparare a ofertelor disponibile pe piață.

Prețuri prea mari la factura de energie și gaze? A venit momentul pentru o schimbare gratuită!