Comparator tarife energie electrica si gaze naturale

Preturi mai mari la energia electrica de la 1 iulie 2021

Se pare ca liberalizarea pietei energiei electrice si scumpirea curentului nu era de ajuns la inceputul anului. De la 1 iulie 2021 a aparut un nou val de scumpiri in acest domeniu. Preturile au crescut doar pentru acei consumatori casnici care nu au semnat un contract cu un furnizor de energie electrica incepand cu 1 ianuarie 2021 sau pana in 1 iulie 2021.

Asadar, pentru acei consumatori, ca in acest moment sunt aprox. 50% din populatie, tariful la energia electrica este cel universal.

Consumatorii care au ramas la acelasi furnizor de energie electrica dar care nu au semnat un contract cu acesta, ei primesc in continuare energie electrica insa la un tarif universal, ci nu preferential in functie de oferta aleasa. Cei care se afla deja pe piata concurentiala si au semnat un contract cu acelasi furnizor sau unul concurent, nu intra sub incidenta scumpirilor de la 1 iulie 2021 ci beneficiaza in continuare de acelasi tarif de la semnarea contractului, pana la expirarea acestuia.

Preturile la energia electrica au crescut de la 1 iulie 2021 in proportii diferite, in functie de zone, insa procentual vorbind au ajuns pana la 7.5% mai scumpe.

Prin urmare, fie ca sunteti din Dobrogea, Muntenia Nord, Transilvania Nord, Transilvania Sud, Oltenia sau Moldova, daca inca nu ati semnat un contract cu un furnizor de energie electrica la un cost preferential din oferta disponibila, este timpul so faceti numaidecat.

De ce sa platiti sume colosale suplimentare cand puteti economisi acesti bani, pe care sa-I folositi in alte scopuri? Spre deosebire de alte servicii, a plati mai mult la factura la curent nu inseamna ca vei avea curent mai bun. Intr-adevar, singura diferenta o fac serviciile de asistenta ale fiecarei companii, emiterea facturilor la timp si citirea corecta a contoarelor.

Din pacate, in prezent, in Romania, consumatorii casnici se consuma cu mari probleme la facturile de energie electrica, apar facturi intaziate sau ne-emise, calcul de consum mai mare sau mai mic si asistenta clienti slaba sau inexistenta.